בעלי עסקים המעוניינים למנף את השירות אותו הם מציעים, פונים באחרונה לרשת האינטרנט במטרה לפרסם את העסק שלהם, בדרך זו או אחרת. תוכניות שותפים מאפשרות לבעל העסק לפרסם את עסקיו ברבים, תוך התמקדות בקהל היעד הספציפי שלו ובמטרה להניע את הגולש לפעולה.
תוכנית שותפים מאפשרת פרסום ברשת מבוסס תוצאות. משמעות הדבר היא שאם בעבר היה נהוג לשלם עבור שכירת שטח פרסום בלבד, בלי לדעת מה יהיו תוצאות המהלך, הרי שהיום אתם משלמים בגין הפעולות שצברה המודעה ולא בעבור השטח המושכר עצמו.
תוכניות שותפים הן דרך בטוחה ונטולת סיכונים לפרסם מידע שיווקי באינטרנט, אך כדי להבטיח את יעילותן חשוב לוודא התאמה מירבית בין הלקוח המעוניין לפרסם את שירותיו, לבין בעל אתר האינטרנט המעוניין להשכיר שטח פרסום בתשלום. חוסר התאמה עשוי להפוך את התוכניות לבלתי כדאיות.
על מנת להבטיח התאמה מירבית בין הצדדים (המפרסם ובעל האתר בו נעשה הפרסום), חשוב לוודא כי יש מכנה משותף מבוסס בין תחום עיסוקו של הלקוח לבין תחום עיסוקו של האתר. תוכן שיווקי בנושא אבטחת מידע למשל, רצוי לפרסם באתרים בעלי אוריינטציה עסקית וטכנולוגית, עם נגיעה בתחום המחשבים.
תוכניות שותפים לא מוצלחות הן תוכניות המפרסמות מידע שיווקי באתרים אקראיים. כך למשל, אתם עשויים לגלות מודעה פרסומית אודות אבטחת מידע באתרי נשים או באתרי הורות. אמנם גם הפרסומות באתרים אקראיים עשויות לגרוף צפיות או הקלקות, אך אם הפרסום ייעשה תוך מחשבה והתאמה, הפרסומת תניב יותר תוצאות.
גם אם קיים סנכרון מרבי בין תוכן האתר לבין תוכן המודעה השיווקית, אין בכך כדי להעיד שמדובר בבחירה אופטימלית. חשוב שתוודאו את טיב האתר שבחרתם, על מנת שלא תחתמו על עסקה בצורה עיוורת. אתר איכותי יחשב כזה רק בתנאי שיש לו תנועה גדולה מידי יום ורק אם הוא מציג לגולשיו תוכן מעניין וייחודי.
בנוסף, תוכניות שותפים צריכות להתבסס על אתרים שאינם סותרים את האינטרסים של הלקוח המפרסם באתר. אתרים המהווים סתירה לאינטרס של הלקוח עשויים להוריד את אפקטיביות המודעה הפרסומית באופן משמעותי. על כן, התוכן באתר צריך להיות גם אובייקטיבי ולא מוטה, בנוסף להיותו מעניין ומקורי.
כפי שניתן לראות, הרבה 'מוקשים' עומדים בדרכו של מי שמבקש לחתום על תוכנית שותפים. עם זאת, אל לכם להירתע משלבי הפעולה, שכן המטרה הסופית תניב רווחים כבר בתחילת הדרך. גם אם עברתם את כל השלבים בהצלחה, חשוב שלא תגלו שאננות ותקפידו לעגן את כל מה שסוכם בעל פה עם השותף, בחוזה מסודר.
תוכניות שותפים מוצלחות מוכרחות להיות מעוגנות בחוזה הוגן וגמיש. בנוסף, חשוב לקבוע מראש מה תהיה שיטת התשלום המועדפת עליכם - האם תשלמו בעבור צפיות או בעבור כל הקלקה. בעוד שלשתי האפשרויות ישנם יתרונות וחסרונות, הבחירה באפשרות המועדפת תלויה בצרכיו האישיים של הלקוח ולכן אין כאן בחירה שגויה.
החוזה יהווה אשרור חשוב לכך שבחרתם בפרטנר המתאים, שכן בכל הנוגע לתוכניות שותפים, שקיפות היא שם המשחק. על כן, שותף הוגן לא יתנגד לחתום על החוזה הנדרש, ולהציג בפניכם את כל המידע והנתונים הרלוונטיים. במידה ונתקלתם בהתנגדות, אל תהססו לייסד תוכניות שותפים עם פרטנר אחר.
רק אחרי שמתקינים תוכנת חומת אש (פיירוול - Firewall) ומעיפים מבט ברשימת נסיונות הפריצה שהיא סיכלה, מבינים עד כמה חשוב היה להתקין אותה.
לקריאה נוספתאובדן של מידע מהמחשב עשוי להיות בזמנים מסוימים עניין קריטי ורגיש. שחזור מידע נועד לספק מענה מיידי לתקלות דיגיטאליות שגרמו לאבדן המידע.
לקריאה נוספתעם השנים מתמלא המחשב שלנו בפסולת והופך בשל כך לאיטי יותר. תוכנות שהותקנו בעבר על המחשב וכבר הוסרו מזמן משאירות אחריהן שאריות
לקריאה נוספתהמידע המופיע בדף זה הוא כללי בלבד, ואין בו בכדי להוות חוות דעת מוסמכת או ייעוץ מוסמך. אנו עושים ככל האפשר על מנת לשמור אותו מדוייק ומעודכן, אך בהחלט יתכנו כי חלק מן המידע לא יהיה עדכני או מדויק. על הקורא לפנות לקבלת חוות דעת או ייעוץ מקצועיים לפני כל שימוש במידע המופיע באתר זה. אין המידע מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של איש מקצוע בעל הסמכה מתאימה. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק מכל סוג שהוא העשוי להגרם בעקבות שימוש במידע כלשהו המופיע באתר.
כל הזכויות שמורות © 2013-2024