אבטחת מידע - על ווירוסים, רוגלות, האקרים ושאר סכנות

תוכנית שותפים

אבטחת מידע באינטרנט באמצעות תוכניות שותפים

בעלי עסקים המעוניינים למנף את השירות אותו הם מציעים, פונים באחרונה לרשת האינטרנט במטרה לפרסם את העסק שלהם, בדרך זו או אחרת. תוכניות שותפים מאפשרות לבעל העסק לפרסם את עסקיו ברבים, תוך התמקדות בקהל היעד הספציפי שלו ובמטרה להניע את הגולש לפעולה.

הרעיון שמאחורי תוכניות שותפים

תוכנית שותפים מאפשרת פרסום ברשת מבוסס תוצאות. משמעות הדבר היא שאם בעבר היה נהוג לשלם עבור שכירת שטח פרסום בלבד, בלי לדעת מה יהיו תוצאות המהלך, הרי שהיום אתם משלמים בגין הפעולות שצברה המודעה ולא בעבור השטח המושכר עצמו.

תוכניות שותפים הן דרך בטוחה ונטולת סיכונים לפרסם מידע שיווקי באינטרנט, אך כדי להבטיח את יעילותן חשוב לוודא התאמה מירבית בין הלקוח המעוניין לפרסם את שירותיו, לבין בעל אתר האינטרנט המעוניין להשכיר שטח פרסום בתשלום. חוסר התאמה עשוי להפוך את התוכניות לבלתי כדאיות.

התאמת תוכניות שותפים

על מנת להבטיח התאמה מירבית בין הצדדים (המפרסם ובעל האתר בו נעשה הפרסום), חשוב לוודא כי יש מכנה משותף מבוסס בין תחום עיסוקו של הלקוח לבין תחום עיסוקו של האתר. תוכן שיווקי בנושא אבטחת מידע למשל, רצוי לפרסם באתרים בעלי אוריינטציה עסקית וטכנולוגית, עם נגיעה בתחום המחשבים.

תוכניות שותפים לא מוצלחות הן תוכניות המפרסמות מידע שיווקי באתרים אקראיים. כך למשל, אתם עשויים לגלות מודעה פרסומית אודות אבטחת מידע באתרי נשים או באתרי הורות. אמנם גם הפרסומות באתרים אקראיים עשויות לגרוף צפיות או הקלקות, אך אם הפרסום ייעשה תוך מחשבה והתאמה, הפרסומת תניב יותר תוצאות.

טיב האתר

גם אם קיים סנכרון מרבי בין תוכן האתר לבין תוכן המודעה השיווקית, אין בכך כדי להעיד שמדובר בבחירה אופטימלית. חשוב שתוודאו את טיב האתר שבחרתם, על מנת שלא תחתמו על עסקה בצורה עיוורת. אתר איכותי יחשב כזה רק בתנאי שיש לו תנועה גדולה מידי יום ורק אם הוא מציג לגולשיו תוכן מעניין וייחודי.

בנוסף, תוכניות שותפים צריכות להתבסס על אתרים שאינם סותרים את האינטרסים של הלקוח המפרסם באתר. אתרים המהווים סתירה לאינטרס של הלקוח עשויים להוריד את אפקטיביות המודעה הפרסומית באופן משמעותי. על כן, התוכן באתר צריך להיות גם אובייקטיבי ולא מוטה, בנוסף להיותו מעניין ומקורי.

התאמת תוכנית שותפים - שלב חתימת החוזה

כפי שניתן לראות, הרבה 'מוקשים' עומדים בדרכו של מי שמבקש לחתום על תוכנית שותפים. עם זאת, אל לכם להירתע משלבי הפעולה, שכן המטרה הסופית תניב רווחים כבר בתחילת הדרך. גם אם עברתם את כל השלבים בהצלחה, חשוב שלא תגלו שאננות ותקפידו לעגן את כל מה שסוכם בעל פה עם השותף, בחוזה מסודר.

תוכניות שותפים מוצלחות מוכרחות להיות מעוגנות בחוזה הוגן וגמיש. בנוסף, חשוב לקבוע מראש מה תהיה שיטת התשלום המועדפת עליכם - האם תשלמו בעבור צפיות או בעבור כל הקלקה. בעוד שלשתי האפשרויות ישנם יתרונות וחסרונות, הבחירה באפשרות המועדפת תלויה בצרכיו האישיים של הלקוח ולכן אין כאן בחירה שגויה.

החוזה יהווה אשרור חשוב לכך שבחרתם בפרטנר המתאים, שכן בכל הנוגע לתוכניות שותפים, שקיפות היא שם המשחק. על כן, שותף הוגן לא יתנגד לחתום על החוזה הנדרש, ולהציג בפניכם את כל המידע והנתונים הרלוונטיים. במידה ונתקלתם בהתנגדות, אל תהססו לייסד תוכניות שותפים עם פרטנר אחר.



כל הזכויות שמורות לאתר אבטחת מידע Firewall.co.il